FKRA gir 200 000 til dette gode formålet!

Ansatte og FKRA gir kr 200 000 til Røde Kors

I forbindelse med årets TV aksjon for Røde Kors gir FKRAs ansatte sin julegave til aksjonen. Den er i sum verdt kr 100 000. I tillegg gir FKRA et tilsvarende beløp. Vi bidrar derfor samla med kr 200 000 til dette gode formålet!

TV-aksjonen skal redde liv og gi omfattende helsehjelp til noen av de mest sårbare i verden – mennesker rammet av krig og konflikt. Gjennom TV-aksjonen skal mer enn to millioner mennesker få livsviktig hjelp.

Krig og vold skaper enorme lidelser. Mennesker blir drept, og ringvirkningene for lokalbefolkningen er katastrofale. De mangler vann, mat og medisiner, helsetilbudet svekkes, de må flykte fra hjemmene sine og har ingen jobb å gå til. Dette fører igjen til underernæring, helseproblemer, utrygghet og fattigdom.

De innsamlede midlene går til Røde Kors sitt arbeid i ni land: Syria, Libanon, Sør Sudan, Afghanistan, Myanmar, Somalia, El Salvador, Guatemala og Honduras. Pengene går også til å hjelpe flyktninger som har kommet til Norge.

Les mer om TV aksjonen her

Vi håper at vi med denne gaven utgjør en forskjell og ønsker TV aksjonen lykke til på søndag.

Publisert 20. oktober 2016 - Ola Bekken