• Forsiden>
  • Presse>
Sveinung Svebestad

Sveinung Svebestad er innstilt som ny styreleder i Felleskjøpet Rogaland Agder

Valgnemda har innstilt Sandnesbonden Sveinung Svebestad som forslag til ny styreleder i Felleskjøpet Rogaland Agder. Det endelige valget av ny styreleder foretas på årsmøtet i mars.

Sveinung Svebestad er et kjent navn for mange i bransjen. Han har bred erfaring etter lang tid som styreleder i Nortura. Åge Gyland, leder av valgnemnda forteller at de har lagt vekt på å finne en person med lang og bred erfaring for å erstatte avtroppende styreleder Gabriel Joa.

Gabriel Joa varslet tidligere i år at han ikke stiller til gjenvalg på årsmøtet 22. mars 2018.

"Jeg forlater et konsern med en sunn økonomi og mange dyktige ansatte som hver dag jobber for å styrke bonden sin økonomi, sier Gabriel Joa i sin pressemelding."

Nestleder Marianne Nordhus stiller til gjenvalg, mens Marianne Storhaug Strøm og Arild Viken takker for seg.

Valgnemnda har innstilt Mari Eidså fra Øvrebø og Tarald Magne Oma fra Time som nye styremedlemmer.

Foto: Bondevennen

Publisert 28. februar 2018 - May Linda Schjølberg